Acedia


Acedia sem volt rest kérdezni, az ő fejéből pattant ki ez az érdekes és elgondolkodtató kérdés:

"Ki az a szereplő az egész regényfolyamból, akivel leginkább azonosulni tudsz? És az ellentettje, ki az, akitől végképp kiver a víz? Ha muszáj volna, tudnál az általad utált, megvetett karakterrel is alkotni? (például ha ő lenne egy adott kulcsszó)"

Lássuk, ki kicsoda a kihíváson!


Lizi Eyre:
Szerintem akire a legjobban hasonlítok, az Molly. Nagyon anyáskodó vagyok, és rettentően családcentrikus, ami talán abból is adódik, hogy rák csillagjegy szülöttje vagyok, és mindenki szerint én vagyok a tipikus rák. Szerintem is. Na, de vissza Mollyhoz. Azonkívül, hogy mindene a családja, rendkívül szeret a konyhában tartózkodni, akárcsak én. Kiskorom óta szeretek sütni-főzni, amit néha a lakótársaim irigykedve néznek, vagy inkább örvendeznek, mikor sütök nekik egy nagy adag palacsintát, esetleg ha több időm van, akkor valami süteményt. De ugyanúgy tudok harcias is lenni, hiszen ezt a roxforti csata idején igazán bebizonyította, hogy mennyire jól forgatja a pálcát Mrs. Weasley. Legtöbbször küzdök az igazamért, főleg akkor, ha tudom, hogy az a jó, amit én mondok, s ezt akkor próbálom is bebizonyítani másoknak.
Elég sokan ismernek a nagy számról, de akik mégsem, azoknak elárulom, hogy utálom Pitont.
Már az elejétől unszinpatikus volt, amit így visszanézve a Harry Potter rajongásom kezdeteire, azzal magyarázok, hogy az első perctől kezdve és a Lily/James párost imádtam, valamint a Tekergőket, és hát ki más a legnagyobb „ellenségük” a Roxfortban (!), mint Pipogyusz?
Nem is tudom, alkottam-e már vele, de nem tudom elképzelni, hogy bármikor írjak róla, annak ellenére, hogy régebben volt egy ötletem vele. Ezt csak azért nem valósítottam meg, mert annyira utálom, hogy nem szeretnék vele írni, csak ha nagyon-nagyon muszáj lenne.

FuraMark:
Ron Weasley a nagy kedvenc :D Akitől meg ki lehet engem kergetni a világból,az Umbridge :D De hogy a kérdésre válaszoljak,szerintem vele is tudnék dolgozni,ha kellene.Kreatív gyerek vagyok :D
http://global3.memecdn.com/umbridge_o_1167873.jpg

Severus05:
Perselus Piton *-* Az az ember egy zseni! Egyszerűen imádom :D
Akitől végképp kiver a víz, az Umbridge. Lehetetlen alak, igazságtalan, idegesítő, varangypofa. Ha muszáj lenne valahogyan képes lennék beleszőni a történetbe őt is, de inkább mellőzném.^^

heloise:
Nehéz ügy, nagyon-nagyon nehéz ügy... Akivel nem tudok alkotni, az Piton, de őt meg tisztelem. Mindenki mással, ha nyögvenyelősen is, de menne. Akitől kiver a víz - nem túl meglepő módon - Umbridge, legalább annyira undorodom tőle, mint Joffrey-től (trónokharca, bocsi), mondjuk Caramel ostobasága is legalább ennyire taszít. Meg Percy. Azt hiszem, őt simán kicsinálnám.
Akivel azonosulok, hát... ha a főbb karaktereket veszem, akikről a legtöbbet tudunk, akkor azt mondanám, hogy Hermione. Ha a kevéssé ismerteket, akkor Narcissa/Astoria lenne a befutó.

Rékaa:
Akivel leginkább azonosulni tudok az Luna: bohokás, de mégis okos. Sokszor kislányos, de még is tud érett felnőtt lenni, ha kell. Akit az elejétől fogva nem szeretek? Umbridge, de ő ugye nem volt benne a történet elejében. Draco stílusát nem bírom (bár eléggé helyes fiúcska), de nekem túl arisztokratikus, ahogyan viselkedik. De ha kell, róla is szívesen írok.^^

mellons:
Az azonosulásra sok barátom rávágná, hogy Perselus, elég alkalommal hallgattam, hogy a természetem – szarkazmusom, stílusom, mardekárosságom - szinte olyan, mint az övé. Ugyanakkor, egészen biztosra veszem, hogy a szerelmem elveszítése után nem ítélném magam húsz évnyi magányra és önsajnálatra, ahelyett, hogy tennék az életem jobbá tételéért, ha csak annyiban is, hogy lesznek barátaim, és nem csonkítom saját magam. Szerethetek valakit nagyon, és örökké emlékezve rá, de kicsivel több, mint húsz évesen nem halhatok utána teljes lényemmel. Perselus saját maga mártírja, és ez a vonása összeegyeztethetetlen velem, így az azonosulás nem teljes. Egyébként a kedvenc szereplőm nekem mindig is Harry volt.
Akitől kiver a víz, az Caramel, Vitrol, Pettigrew és Umbridge. Tudom, sok, és mindegyik másért, és azért ők, mert nem tipikus gonoszok, mégis többet ártanak, mint a halálfalók vagy Voldemort.
Tudnék alkotni velük, ha muszáj, nemrég pont így jártam az Üstön, amikor is Mordon-Vitrol történetet hoztam össze. Nem szeretem, de annak a híve vagyok, hogy mindent meg lehet oldani valahogy.

Vero18:
Harry karakterét eleve azzal a céllal teremtették, hogy a lehető legjobban lehessen azonosulni vele, ez tény, de a szívem valahogy mindig is Ronhoz húzott. Majdnem legkisebb testvér, úgy érzi, többet kell teljesítenie mint a bátyjainak, mégis eleve veszett ügynek hiszi az egészet, de sosem adja fel.Dolores Umbridge sokkal ellenszenvesebb számomra, mint maga a Sötét Nagyúr. Míg Voldemort tetteinek okára végül kapunk valami magyarázatot, Dolly simán élvezi hogy gonosz lehet, és egy olyan hatalom nevében jár el messze a hatáskörén felül, ami nem pont ezzel a céllal küldte a Roxfortba.
Ha nagyon-nagyon muszáj lenne, tudnék Doloresről írni, de nem lenne benne köszönet :P

Gin:
- Most azt kellene írnom, hogy Ginny. Ám Luna :)
- Nincs ilyen, ha muszáj, akkor jöhet bárki.

Snakey:
Az egész regényfolyam nagyon összetett. Rengeteg karakter és rengeteg olyan tulajdonság, amivel azonosulni tudok. Molly családszeretete, Hermione tudásszomja, Harry kíváncsisága, Ron lassú felfogása :). Ezt mind-mind imádom és valahol a részemnek érzem. Majdnem az elejétől olvasom a Harry Potter regényeket, (első három már megjelent, amikor elkezdtem) ezen nőttem fel, így nem nagyon tudok választani. Sokan mondták már rám, hogy megveszett griffendéles vagyok, és főszereplő komplexusom is van, szóval akkor legyen inkább Harry. Benne megvan a család szeretet, Weasleyék felé, a kíváncsiságában benne van, hogy többet és többet akar tudni a világról, és ugyanúgy megvannak a rossz tulajdonságai is, mint bármely embernek. Szóval akkor őt választom :)
Akitől kiver a víz, hm… először Fenrir Greyback jutott eszembe, de aztán rájöttem, hogy csak azért gondoltam rá, mert „negatív” karakter. Inkább viszont Neville az, akit nem szerettem soha igazán. Nekem néha már túl szerencsétlen, és bár megtökösödik valamennyire a végére, amit díjazok, mert van karakterfejlődése, mégsem tudtam túl sok helyet engedni neki a szívemben. De ne utáljatok ezért XD tudom, hogy sokan kedvelik.
Ha egy adott kulcs lenne, biztos, hogy elvállalnám – szeretem a kihívásokat -, még az is lehet, hogy megszeretném azáltal, hogy részletesebben és mélyebben megismerkedek a karakterével. Ettől függetlenül ne adjátok nekem őt kulcsnak! Köszi!

woolfe:
Kérdés nélkül Regulus Black. Biztos azért van így, mert keveset tudunk róla, én meg minden saját gondolatot beleinjektáltam, és ettől nagyon közelinek érzem magamhoz. Azért választok egy olyat, akiről mindent tudunk, és nagyjából azért hasonlít rám/könnyen azonosulok vele, ez pedig nem más, mint Lupin.
Akitől kiver a víz? Lucius és Pettigrew, de mindkettővel tudnék írni, végül is a kulcsokat katalizátorként építem be, a negatív karakterek meg sokszor tökéletesek erre a szerepre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése