Acedia kritikái


A tovább mögött megtalálhatóak a Lustaságtól kapott pontok.


Tánc a Weasleykkel

Kedves Író!

Hadd kezdjem először is egy javaslattal.
Legközelebb, ha nem canon párosról írsz, akkor légy szíves fordítva írd a jellemzőket: AU, OOC (ez kimaradt, pedig nagyon az!) és aztán a slash, fluff, egyebek. Talán így el tudod kerülni azt, hogy olyan szőrszálhasogató egyének, mint én rögvest beléd kössenek.

1., A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok? 9/10 pont

A zene szerintem pörgősebb, mint amilyen lassú és hosszú ez a történet, lévén, hogy az első hét oldalon alig történik valami.

2., Karakterhűek voltak-e a szereplők? 7/10 pont

Bevallom őszintén, hogy én a leírás alapján arra számítottam, hogy leveleket fogunk olvasni, és Ron lesz a történet főszereplője. Ehhez képest Draco szenvelgett oldalakon keresztül :(

A Weasley családdal kapcsolatban két dolgon csodálkoztam el: a Ginevra név használatán (annyira öregíti Ginnyt); meg azon hogy Draco lemagázza Billt, aki csak 10 évvel idősebb nála.

3., Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak? 8/10 pont

Mint már írtam, nekem az eleje nagyon vontatott és lassú volt, tulajdonképpen a történet az esküvőn zajlik. Én hiányolom Harry Potter és Hermione Granger reakcióját, pláne azt, hogy Ron szemszögéből is megismerjük ezt a szerelmet.

Az esküvős résznél is számtalan olyan plusz mondat van, ami csak töltelék, például hogy Vic terhes. (mindenki úgy tudja, hogy Ron és Draco együtt vannak, ugyan mitől lenne vitaalap Vic állapota, ha az öccse egy halálfalóval kavar? )

4., Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet? 8/10 pont

Helyesírással nem volt gondom, a stílus viszont kicsit túlmagyarázós, számos esetben ugyanazt írod le kétszer-háromszor, csak más szavakkal.

5., Összességében mennyire tetszett a történet? 6/10 pont

Elnézést, de nem, és maradjunk ennyiben.

Üdv:
Acedia.


Sorsforduló(k)

Kedves Író!

Bevallom, tegnap* este már elolvastam az írásodat, de szó szerint aludtam rá egyet, és értékelés előtt átolvastam újra.

1., A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beleépítve a kulcsok? Itt nincs gond, 10/10 pont.

Tetszett a sokféle születésnap, legjobban George-é, és illett a zenéhez is, az is pont ilyen hullámzó, mint az írásod.
(Az az igazság, hogy a videóklip nagyon nem tetszett és reméltem, hogy a ficed nem lesz annyira mesterkélt, művi, mint az. Ebben nem is csalódtam.)

2.,Karakterhűek voltak-e szereplők? 8/10 pont

Részenként mondanám a véleményem, ha lehet. :) Az nagyon izgalmas ötlet, hogy egyszerre szinte az egész családdal dolgoztál, időnként rávetítve a figyelmet egyes tagjaira.
George és Ron nagyon karakterhű volt, Victoire és Arthur kevésbé. Next gennel még nem dolgoztam, nem is biztos, hogy annyira vonzó számomra a téma, de azt hogy Te próbáltál írni róluk, azt határozottan nagyra értékelem. Ahogy másodjára olvastam, úgy vettem észre, mintha ez a rész lett volna a leghosszabb. Vic elég koravénnek tűnik nekem, de lehet, hogy ez a szülei hatása.
Arthurt viszont én nem egy ilyen két lábon járó szerencsétlenségnek képzeltem. Úgy csetlik-botlik a történetben, mint a „Magas szőke férfi felemás cipőben.”

3.,Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak? 7/10 pont

Számomra nem derült ki, hogy ki az a Jack, akit vártak, és kicsit olyan összevissza mászkálásnak tűnt Arthur meséje. Nem történt benne más, csak találkozott egy csomó emberrel, minden cél nélkül. George monológja volt a legjobb rész, azt nagyon imádtam!
Ron esetében az unalmas, hogy három bekezdésben is rohangál boltról-boltra, mintha egy bevásárló túrán lettünk volna, kicsit hosszadalmasan írtad le, hogy nehéz mit vennie Miónak.
Vic szülinapja esetén éreztem azt, hogy hiába hosszú rész, tele volt felesleges kitérőkkel, mint például a croissantos magyarázat. Abban a novellában az előkészítés is kicsit túl hosszú.

4.,Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet? 7/10 pont

Azt hiszem, az még egyetlen írásnak sem ártott meg, ha ki van írva a végére, hogy VÉGE, így nagybetűvel. Én simán próbáltam továbbpörgetni a docot, hogy hol a további rész :)

Helyesírásilag maradt pár hiba, érződik a stíluson, hogy nem vagy még elég gyakorlott író, és a legnagyobb hibának az egyes szám első személy használatát látom. Nagyon túlsúlyos, egyszerűen négy novellát ennyi én-én szemszögből olvasni sok. Jobb lett volna, ha Arthur és Ron egyes szám harmadik személyben íródik!

5.,Összességében mennyire tetszett a történet? 6/10 pont

Őszinte leszek, nem. Pont annyira vegyes saláta, mint a zenéje. George monológján kívül nem fog bennem megmaradni egyik rész sem :(

Sok sikert kívánok Neked!
Acedia, a Lustaság Hercegnője

*a kritikaíráshoz mérten  - Clarey


Örökké együtt

Kedves Író!

1., A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok? 8/10 pont

Nekem ez a történet, hiába zárul halállal, nem elég drámai, nem felel meg a csapatodnak.


2., Karakterhűek voltak-e a szereplők? 7/10 pont

So-so. Volt, aki igen, például Molly és Arthur, de volt, aki nem.

George-dzsal például nem tudtam mit kezdeni, hol depis, hol normálisan viselkedik, hol oltári sablonokat mond, érez.
"de ami a fürdőszobában történt, csak még jobban feltépte az amúgy be sem gyógyult sebeket. Az ikertestvérem azt akarja, hogy menjek utána, de miért? "
Akkor most nem bír élni Fred nélkül, vagy továbblépett?
Szerintem ezt Te se bírtad eldönteni, mert nem volt elég egységes a bánata. Ha valaki depressziós, az nem tréfálkozik, vagy salátát gyárt; hanem fekszik az ágyban, és felkelni sincs ereje.

3., Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak? 7/10 pont

Rengeteg az apró elírásod a történetvezetésben. Előbb azt írod a harmadik oldalon, hogy "Remus és Tonks mindjárt megjönnek, ha jól tudom, ők nem alszanak itt." aztán az ötödiken azt, hogy: "Remus is a segítségünkre volt, a feleségével együtt. Sajnos egyikük sem él." ???

Nem igazán értettem, hogy Harry miért kérdezte George-ot a boltról, a könyv szerint Ron dolgozott együtt vele, nem?

Ez a félmondat elég fura, annak fényében, hogy Mollyt előző nap ünnepelték: "Bill nem hozta el Fleurt, akit amúgy se érdekelt a Halloween," ez szép, de az anyósa szülinapja sem?

"A folyosó legvégén található hálószobába pakoltam le, a felújítás után mi kaptuk ezt George-dzsal" ?? mondja George, aztán meghallja a második emelet végén, hogy nyílik a bejárati ajtó...

"Charlie mostanában nem küld képeslapokat Romániából. Ugye jól van?" most akkor Charlie mégse lesz ott együtt ünnepelni? "Charlie pedig Romániából repült ide, a sárkányok felügyeletét másra bízta."

4., Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet? 7/10 pont

Nem volt jó, sok az elírás, és rengeteg sablonnal dolgozol:
"… ő már a csillagokban van és onnan néz le ránk...Talán így rendeltetett...Az egykor színes és barátságos világ most fakó és kegyetlen lett... A család tagja lesz ugyan, de nem töltheti be az űrt, amit az ikertestvérem hagyott maga után..." stb, stb, rengeteget tudnék írni.

5., Összességében mennyire tetszett a történet? 6/10 pont

Nem. Egy idő után a logikátlanságok és a sablonok már nem idegesítettek, de végtelenül hiányolom a lélektani ábrázolást, ami a történet alapja lehetett volna.

Üdv:
Acedia, a Lustaság Hercegnője.


Ginny ajándéka

Kedves Író!

Hadd valljam be Neked, első olvasás után visszamentem a fejlécre, hogy ugyan jó csapatot nézzek-e.
A történet így, ebben a formátumban NEM áll össze, és csak két szó kellett volna bele, hogy érthető legyen.
"Micsoda rémálom. Ginny levegő után kapkodva ült fel az ágyban."

1., A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok? 8/10 pont

Hát a zenét ennél szájbarágósan biztosan nem lehetett volna felhasználni :( Elég lett volna egyszer bevetni ezt a sablont, a három alkalom helyett.
A rémálom rész pedig nehezen jön össze a csapattal.

2., Karakterhűek voltak-e a szereplők? 8/10 pont

Ginny furára sikerült, az elején pánikol, aztán olyan kis szendécske, szóval nem elég könyvhű. Ginny tart attól, hogy anyja szerint korai lenne a baba? Nem ismeri Mollyt?
Azt sem hiszem, hogy ennyire, név szerint meg lehet álmodni előre a gyerekeit az embernek.

Harry csöppet nyálas, ("Ragaszkodom hozzá, hercegnőm!"), de aztán szépen magára talál. A többi Weasley rendben volt, hozták a róluk kialakult képet.

3., Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak? 7/10 pont

VAN benne, nem is egy.
Ha jól néztem, három különböző fő történet volt; külön a rémálom, külön Ginny terhessége, és külön az anekdoták, ebből is kiemelten a szülők szerelme.
Az álomról szóló meglátásomat már leírtam, szóval nem ismételném.
Molly és Arthur története kicsit zavaros volt; mert kezdődik a bál említésével, aztán visszaugrik a barátságukra, majd egymás nyakába borulnak? Pedig Molly először egy helyes sráccal táncolt, aki régóta udvarolt neki, de közben már érezte hogy titkon ő is Arthurt szereti? Ha már a harmadik évétől együtt akart lenni Arthurral, és őt szerette, akkor miért táncikált mással, miért udvaroltatott magának?

Másik apróság: ha Molly három évvel az összeköltözésük után lett terhes Billel, az Ginny szerint miért: "milyen korán lettél állapotos Billel." ??

4., Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet? 8/10 pont

Időnként nem jó a központozás (Igen.-válaszolta nem jó, nem kéne pont). Zavaró, hogy vessző helyett gondolatjel van elég sok helyen, és persze Te is szereted a sablont.

5., Összességében mennyire tetszett a történet? 6/10 pont

Nem. Alapjáraton nem szeretem a canont, de ez az esetlen Ginny még sok is volt a végére. A terhesség ennyire nem változtatja meg a személyiséget, és most ezt csak azért nem fejtem ki bővebben, mert azzal szépen leleplezném önmagam.
(viszont terhesen NE állj fél órát a forró zuhany alatt, mert az biztosan árt)

Üdv:
Acedia.

Farkas és bárány

Kedves Író!

A cím és a leírás után tippem se volt, hogy miről fog szólni a történeted, így azt tudom mondani, hogy eléggé megleptél a párosoddal.

1.,A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok?
9/10 pont

Én annyira nem látom bele ezt a szerelmi bánatot, vagy talán az én fogalmaimba a vágyakozás, ácsingózás valaki iránt nem a bánat kategória, szóval ezért van a pont levonása. A zene és a szilveszter rendben volt, de szerintem a csapatnak nem feleltél meg kellően.

2.,Karakterhűek voltak-e a szereplők? 8/10 pont

Mármint ki? Mert ugyebár a főszereplők az új nemzedék tagjai, és bár írói szempontból értem, hogy miért őket választottad (mert kötetlenebb velük dolgozni); azért zsűritagként felvonom a szemöldököm.
Sőt, bevallom neked, hogy az elsők között szorgalmaztam, ha lesz további forduló a kihívásból, akkor kerüljön bele a szabályba, hogy kötelező legalább az egyik főhősnek az első kötetben megismert Weasley egyikének lennie.

Egyébiránt Ginnyvel és Harryvel volt egy pár gondom, szerintem Harry nem az a lábat az asztalra tevős típus (az inkább Ron); és nem értem, ha Ginny látta, hogy mivé fajulhat a lánya rajongása, akkor miért nem avatkozott bele. (ha valaki, akkor ő bőven tudhatta, hogy milyen rossz út ez a csökönyös mánia.)


3.,Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak? 8/10 pont

Szerintem az utolsó oldallal kezdened kéne valamit, mert így lóg a levegőben. Maga az egész történet nem volt rossz, kicsit hasonlít egy lepke röptére, virágról-virágra, jelenetről-jelenetre.
Ami viszont zavart, az egy hosszadalmas kitérő volt, Lily első vonatútjához. Nem értem, hogy ott hirtelen miért vált át a történet Ginny szemszögébe.


4.,Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet? 7/10 pont

Vannak benne hibák, elírások, és persze őrjítő, hogy sehol nincs elválasztva egy-egy jelenet. (Ez a történet legnagyobb hibája.)


5.,Összességében mennyire tetszett a történet? 8/10 pont

Nem fogom újraolvasni, még ha kijavítod, akkor sem, de egészében jól oldottad meg a feladatot. Lehet, hogy egyszerűen én vagyok most szőrös szívű a pontozással. Azonban én nem hiszek az ilyen se veled-se nélküled kapcsolatokban, és nem tartom egészségesnek Lily évekig tartó imádatát, amit aztán testiségbe átfordít. Egyszerűen a főhősnőd távol áll tőlem lelkileg.


Sok sikert kívánok Neked is!
Acedia, a Lustaság Hercegnője

Elveszett valóság

Kedves Író!

Erre a történetre mindenképp érdemes aludni egyet, mert tényleg nagyon mátrixos lett, hangsúlyozottan lehangoló.

1., A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok?

10/10 pont, abszolút megfeleltél a kulcsaidnak. Számomra nagyon vonzó volt a zene, keveset nézek tévét, de a Mátrixot imádom. Én biztosan nem tudtam volna ennyiféle esküvővel kapcsolatos variációt kitalálni, szóval nagy grat!

2., Karakterhűek voltak-e a szereplők? 7/10 pont

Itt már gondjaim voltak. Ginny megfelel önmagának a látomásaiban, a Weasley család is eleget tett hellyel-közzel a róluk kialakult képeknek. (Habár én azt vártam volna, hogy Mio és Percy ott nyüzsög a kórházban, szokás szerint okoskodnak; a szülők meg picit úgy tűntek, mintha homokba dugták volna a fejüket. Főleg Arthurtól vártam volna el, hogy ő is meglátogassa a gyógyítót, Molly tipikusan elhárított, ő rendben volt.)

A baj Harry és Charlie volt, illetve ez utóbbi nem elég hangsúlyos. A második látomásban Harry nem önmaga, én el nem tudom képzelni róla, hogy az ikrek előtt szakítson Ginnyvel, a fiúk finoman szólva nem a tapintat mintaképei. (még ha Hermione és Ron előtt, az rendben lett volna)
Ahhoz képest, hogy ez Weasley kihívás, Harry túlontúl teret nyert; szerintem a kórházból hazaérős részt, meg a végét simán megírhattad volna Charlie szemszögéből.

3., Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak? 8/10 pont

Nekem tetszett ez a dupla szerkezet, kellően mátrixos :) Nagyon örülök annak is, hogy nem volt benne tényleges szexjelenet, csak a csók, mégis érzékeltetted, hogy mennyire több, igazibb, valóságon alapuló a két fiú kapcsolata. Az, hogy Ginny lábai alól kihúzódik a talaj, amikor Harry szakít vele, talán még Voldemort kínzása nélkül is elképzelhető lett volna; szerintem mindig is túlzóan ragaszkodott a hősképhez.
A vége nem tetszett, azt hiszem. Talán ha csak simán öngyilkos lett volna, azt megérteném, így viszont ugyanazt érzem, mint a Nagy Gatsby olvasása után: tévhitbe rángatják magukat, ha azt hiszik, hogy Ginny árnyéka nem fog rájuk vetődni örökre.
„Ami ez után következett, azt Harry igyekezett teljesen kizárni. Nem akart rá emlékezni, nem akarta hallani, érezni.” Ettől a mondattól nekem az az érzésem, hogy Harry ugyanolyan tagadásba, elképzelt valóságba csöppen, mint Ginny. Mitől lesz valóságosabb az ő jövőképe, ami hazugságon, tagadáson alapszik, mint Ginnyé?
Kicsit bizonytalan is vagyok, hogy ezt Te olyan szükséges rossznak gondolod, dumbledori módon? Mert akkor Harry OOC. Vagy csak sima eutanázia az egész?


4., Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet?10/10 pont

Abszolút profi vagy, gyakorlott író, ez látszik. A szerkezetről meg már írtam, hogy tetszett.

5., Összességében mennyire tetszett a történet? 9/10 pont

Nem tudom. Azt nem mondanám, hogy miután felismertem, hogy Te írtad (mert rá lehet jönni :D), nagyon meglepődtem volna, mert nem.
Illik hozzád ez az írás, tulajdonképpen teljesen várható volt, hogy elindulsz a lélektani ábrázolás felé, mert hát érett felnőttként izgat a téma.
Felvetett bennem pár kérdést a történet, amit majd szívesen megbeszélek Veled privátban, de nem fogom azt hazudni, hogy ez lett a kedvenc írásom.

Mindenesetre, mint mindig, Élmény voltál, Köszöntem!

Acedia, a Lustaság Hercegnője

Egy őrült lélek máglyákat keres

Kedves Író!

Megvallom Neked, őszintén tartottam a történetedtől, mind a korhatár, mind a figyelmeztetések miatt. Mégse azt kaptam, amire előzetesen számítottam, gondoltam, ha egy tipikus incest ficre gondolok.
Leginkább azért nem, mert elég rendhagyót írtál.

1., A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok? 10/10 pont

Rendben voltak, abszolút. Külön tetszett, hogy mennyire jól beleszőtted a drámádba az idézeteket, egyik sem volt túlerőltetett.

2., Karakterhűek voltak-e a szereplők? 8/10 pont

Nem tudok teljes pontszámot adni, mert bár szerepelt a család, de elég érintőlegesen, nem is igazán a Weasley-féle összetartással.
Azt hiszem, hogy azáltal, hogy a düh, gyász, szégyen, kín és vágy eldeformálta Charlie lelkét, elvette tőle a tisztánlátást is. Az ő szemszögéből nézve a családja zavaró tényező, talán csak Molly az, aki könyvhű.

Nekem kicsit fura, hogy George ennyire megbocsátó volt, hogy szó nélkül végignézte, ahogy Teddy közeledik Charliehoz.

Végül a főbb szereplők: Fred egy idealizált alak, tehát nem könyvhű, de ide jó volt. Charlie és Teddy alkalmazása viszonylagos könnyebbség volt Neked, hiszen egyikőjükről sem tudunk olyan sokat, ami végképp lehetetlenné tenné az AU felhasználást. Amit Teddyből hiányolok, az hogy nem értem miért vált érdeklődést, ha évek óta Viccel van? a házasság küszöbén?
Charlie viszont tetszett ott, amikor a sárkányokról beszél, vagy amikor azt írtad, hogy szeret inkább gyalogolni; tehát saját egyedi vonásokkal ruháztad fel.

3., Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak? 8/10 pont

Nem fogok tudni teljes pontot adni, mert hiányzik a Teddy-féle szál, az ő miértje; valamint be kell ismernem, hogy megleptél a végén. Túl az incesten, gyilkosságon, nekrofílián furcsa volt, hogy kvázi elengedi Fredet, de aztán visszakozik is rögvest, ha elfogadja Teddyt. Húsz évig ragaszkodott egy álomhoz, ábrándhoz, de most újfent bele fog kapaszkodni valami nem valóságosba. Mert Fredet keresi benne, folyton összehasonlít.

4., Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet? 10/10 pont

Nyilván elvarázsoltál, de én másodszori olvasásra sem találtam hibát, viszont lehengerlő a stílus!

5., Összességében mennyire tetszett a történet? 9,5/10 pont

Nagyon tetszik az írásod, teljesen lenyűgözött, és roppant mód érdekel, hogy vajon ki vagy Te, kedves Író? (ezzel persze nem vagyok egyedül a zsűriből)
Természetesen az én lelkem szép leképezése is a tény, hogy pont a két legdepisebb írás tetszik a legjobban a csapatotokból. Viszont én abban hiszek, hogy egy ember dolga a Földön a fejlődés, és nem tetszik, hogy Charlie nem mozdul előre húsz év után sem. Sőt, szántszándékkal tovább mételyezi a szívét, nap-mint-nap, Teddy érkezéséig. Nem tartom őt szörnyetegnek, Billiust igen, de Charlie inkább egy olyan áldozat, aki önmagát utálja, szennyesnek tartja.
Szerintem az, ami köztük Freddel volt, bizonyos szempontból szerelem volt, más szempontból mentőöv az életben maradáshoz. Húsz év nagy idő, csak mesterségesen, újra-meg újra felidézve, dagonyázva a fájdalomban tengeti az életét, szinte öntudat nélkül.

Köszöntem, Élmény voltál! Alig várom a leleplezést!

Sok sikert kívánok!
Acedia, a Lustaság Hercegnője

Csendes éj

Kedves Író!

Jól megoldottad a feladatodat, bár hagytál magad után hiányérzetet.

1.,A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok?
10/10 pont

Bár én nem látom ezt annyira drámának, inkább egy komor, szomorkás novellának, de igen megfelelő volt.


2.,Karakterhűek voltak-e a szereplők?
10/10 pont

Mindenki tökéletes volt, külön tetszik, hogy Te az alap Weasley családot és a két legfontosabb barátjukat használtad csak fel! (szóval tíz +!)


3.,Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak?
8/10 pont

A cím és a vége iszonyú sablon, és sajnos nagyon kiszámítható Ginny ajándéka :(
Az álom valamelyest enyhített rajta, bár abban is sok a klisé, gondolok itt kettőjük fluff beszélgetésre :(


4.,Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet?
9/10 pont

Helyesírási hibát nem találtam, de volt egy két kifejezés, ami talán a Te saját szókincsed? (zsivalymentes, ciccegve megcsóválja a fejét, Ron morranva lök egyet az ikreken, komoran sápadt)


5.,Összességében mennyire tetszett a történet? 8/10 pont

Hát ma senkinek sincs szerencséje velem, de nem. Eltekintve attól, hogy amúgy sem kenyerem a Ginny-Harry páros, egyszerűen túl sok a sablon, klisé, amit felhasználtál. És nem csak a szerelmi szálban, de még Arthur szájából is: "Úgy játssz, hogy hazataláljon." *szemforgat*
Bocs, de kiakadt a fluffmérőm.

Azért a nevedre kíváncsi leszek!

Üdv: Acedia, a Lustaság Hercetgnője

Amitől vörös lett a Weasleyk haja

Kedves Író!

A kevesebb bizony több, elég gyakran. Sajnos be kell Neked vallanom, hogy csak harmadik nekifutásra sikerült elolvasnom a történeted, mert annyira hosszú.

1., A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok?
10/10 pont

Szerintem itt rendben volt minden, a történet nagy része szépen illet az idézethez, zenéhez.

2., Karakterhűek voltak-e a szereplők?
8/10 pont

Nekem fura volt, hogy ennyire Harry szemszögű a történet, ráadásul egy idő után túl sok mindent akartak neki egyszerre megtanítani. (kicsit olyan volt az írás, mintha az olvasót vezetnéd körbe a varázsvilágba)

3., Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak?
7/10 pont

Nem is igen volt cselekmény, csak egy-egy nap története, valamilyen tanmesével zárva. (azt meg nem értem, hogy mitől gondolta Hagrid, hogy a Weasley família rögtön Harry új családja lesz? Egy karácsonyi vendégeskedés még nem biztos, hogy azt jelenti, hogy befogadják maguk közzé)
Az egy téli éjszakás prológust meg nem tudom beilleszteni sehová, ne haragudj, de felesleges a történet többi részéhez :(

4., Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet?
8/10 pont

Gyakoriak a szóismétlések, meg voltak kifejezések, akik nem illetek az adott témához.(pl. amikor Bill először szóba kerül, Harry megpróbálja eldönteni hányadán állnak ... nem azt akartad mondani, hányan vannak már jelen a családból? A Malfoyok ételrendelését pláne nem értettem, hová tűntek a házimanóik?)
Amúgy az alapötlet Dickenstől származott?

5., Összességében mennyire tetszett a történet?
8/10 pont

Ha inkább Karácsonyi ének-szerű lenne a ficed, tehát maximum 3 rész lenne, akkor biztosan jobban megvett volna magának.

Üdv: Acedia.


A Weasley Varázsvicc Vállalat első hivatalos megbízása

Kedves Író!

Nálad is kénytelen vagyok azzal kezdeni, amit már egy csapattársadnak leírtam.
Non-canon páros esetén legközelebb légyszíves így kezd a figyelmeztetéseket: AU, OOC, slash és egyebek.

1., A történet megfelelt-e a kihívás és az adott csapat témájának? Mennyire voltak hangsúlyosan beépítve a kulcsok?

Én az idézetet nem találtam, de a többi jó volt.
9/10 pont

2., Karakterhűek voltak-e a szereplők? 8/10 pont

Weasleyk igen, Harry nem. Szerintem a Világmegmentő sok minden, csak nem az a határozott fajta, aki öt perc alatt képes kiötölni egy ilyen jelmezt, és csókolózni a tanári karral egy helyiségben! (azt már meg se említem, ha Cho-ért rajong, akkor miért kezd Charlieval járni?)

3., Kidolgozott volt-e a cselekmény? Maradtak benne logikai buktatók, elvarratlan szálak?
7/10 pont

Ez a történet két szálon fut, de számomra még most sem világos, hogy mennyi idő alatt játszódott le.
Előbb azt írod, hogy egy nap van hátra Halloweenig(3. oldal) és aznap jelenik meg Charlie is tanítani; aztán arról mesélsz, hogy napokkal előbb megmenti Harryt "Piton fojtogató karmai közül" ? (4. oldal)
Lehet, hogy az én értelmezési képességeimmel van a gond, de így nekem úgy tűnt, hogy alig 48 óra alatt zajlott le a ficed?!?
Ennek fényében a slash szál, több, mint viharosan gyors, nem említve a tanár-diák viszonyt, a kiskorú megrontását, és a fogadott családon belüli problémákat.

A másik szál, az ikrek halloweeni ünnepsége klassz volt, ötletes, főként bölcs, nagyon dumbledori; szerintem bőven elég lett volna csak ez a része a történetnek, szerelem nélkül.


4., Megfelelő volt-e helyesírásilag a mű? Mennyire tetszett a stílus, forma, szerkezet?
9/10 pont

Volt egy-két elírás, főleg az Ubridge az elején szép, de a stílusod jó.

5., Összességében mennyire tetszett a történet? 7/10 pont

Kettős élmény volt. Az ikres rész isteni, az 10 pont csont nélkül. A szerelmi szál kevés, és időben se stimmel, habár Harry jelmeze nagy ötlet. (megmondom kereken: slasherség ide, oda, ez most nem jött be)
De persze magasra kell értékelni azt is, hogy bevállaltad a póttöri megírását, úgyhogy összességében 7 pontot adok a tízből.

Szerintem olvastam én már Tőled, azt valószínűleg jobban is szerettem, ezért kíváncsian várom a nevedet!

Üdv: Acedia.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése