Invidia kritikái



A tovább mögött megtalálhatóak az Irigységtől kapott pontok.


Elveszett valóság

Kedves Író!

Elsőként a te történetedet veszem elő, szóval kezdjük is a szempontokkal:

Kulcsok: 10/8,5

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 7 pont
Harry sokkal hangsúlyosabb volt, mint a Weasleyk, ezért nem éreztem volna fairnek a maximum pontszámot.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont, ez egyértelmű
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 9 pont
A zene jól illeszkedett, az esküvő nekem nem volt annyira hangsúlyos, hogy maximumot adjak rá.

Összességében meglehetősen jól használtad a kulcsokat, erre nem lehet panaszom.

Szereplők: 10/6

Hát… Voltak a sztoriban IC szereplőid, de több helyen is vonogattam a szemöldököm. Az első, akin fennakadtam, az Molly volt. Egyszerűen nem akarom elhinni róla, hogy a józan észnek és megfontolásnak ellentmondva magasról tegyen a gyógyítóra. Az odáig rendben van, hogy inkább lenne a súlyosan sérült lánya mellett, minthogy gyógyítókhoz szaladjon, de… Nem, nem tudom elképzelni róla, hogy négy év alatt nem ment több más gyógyítóhoz, hogy nem kutatott egyéb gyógymód után, csak zombi módjára járkált be a lányához, és ezen kívül mást nem is csinált. Persze, odáig stimmel, hogy van, aki ilyen helyzetben így reagál, de a könyvekből megismert gyakorlatias, családját mindenben előrehelyező Mollynál ezt nem hiszem el.
És Harry viselkedését, ill. a végkifejletet sem tartom hihetőnek a szereplőkhöz képest - még az általad leírt előzményekkel együtt sem. Persze, Ginny nem volt önmaga, és valószínűleg már nem is lett volna az. De egy védtelen – mert a gyógyító azt mondta, nincs a lánynak eszköze arra, hogy bárkit is bántson –, beteg, a hozzátartozói számára fontos embert megöljön… Nem. Az a fiú, aki anno a szülei árulóját is inkább futni hagyta, és a rengeteg ember haláláért felelős Voldemortra is csak egy Capitulatust tudott küldeni, az nem lenne így képes megölni egy embert. Legalábbis az én szememben nem.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/8

A történet ki volt dolgozva, sőt, pár helyen inkább túlírtnak éreztem. Néhol nagyon belassult a cselekmény, néhány párbeszéd hosszabb volt a kelleténél, ezért vonok le itt pontot. Illetve plothole-ként megemlítem, hogy lehetett volna többet és konkrétabbat mutatni abból az eseménysorból, hogy Ginny hogy jutott el oda, ahová a történetben, és Ginny belső világából is többre lettem volna kíváncsi – hiszen még a lány látomásai is Harry POV-ban voltak.

Helyesírás, stílus, forma: 10/7

A helyesírásod nagyjából rendben volt, apróbb (gondolom, figyelmetlenségi) hibákat leszámítva. Viszont a páros testrészeket következetesen többes számban használod, illetve a határozói igenevekből is nagyon sokat használsz.
A stílusod nekem túlbonyolított, néhol művészkedőbe hajlik, ennek sokszor a mondat értelme látja a kárát, például itt:

„Oda kellett figyelnie a léptei normális ütemére, noha nagyon vágyott már rá, hogy kijuthasson, és sokáig ne legyen rá szükség, hogy ismét ide kelljen jönnie.”

Ezt a mondatot többször is el kellett olvasnom, hogy felfogjam.

Az ismétlések kerülgetése sem éppen szerencsés, túl sokszor utalsz „a másik”-ként a szereplőkre, illetve itt a szóismétlés elkerülésével pont a tagmondat alanyát iktattad ki:

„Arthur felsóhajtott és megdörzsölte homlokát, szabad kezével megszorítva feleségéjét, aki megremegett mellette.”

Ez a mondat konkrétan azt jelenti, hogy Arthur a felesége homlokát szorította meg. (A feleségéjét pedig gondolom, elírás volt :) )

A karakterek bemutatása nekem meglehetősen szájbarágós volt, pl. amikor leírtad, hogy az ikrek szeretik a nem mindennapi helyzeteket, vagy hogy Ron nem a szavak embere.

Összességében mennyire tetszett: 10/6

Nos, nem igazán. A történet eleje nagyon bejött, de a végére csalódtam. Ennek ellenére látszik, hogy foglalkoztál a történettel, és az is, hogy nem ez az első (vagy egyik első írásod). A hangulata rendben volt, de nekem nem igazán jött be.


Üdv: Az Irigy


Egy őrült lélek máglyákat keres

Kedves Író!

Elérkeztem ehhez a történethez is, lássuk tehát az értékelésemet:

Kulcsok: 10/10

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 10 pont
Igen.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Abszolút nagyon, a legautumnabb sztori lett mind közül.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 10 pont
Itt is mindent a helyén találtam.

Szereplők: 10/9

A szereplők jók voltak és karakterek voltak – még úgy is, hogy Charlie-t én nem tudom ilyennek elképzelni. Persze, ez nem a te hibád, csak a fejemben nagyon fixen és megmásíthatatlanul élnek a szereplők, ahogy én képzelem őket, és a te fantáziád alkotta Charlie nem egyezik az enyémmel, ezért nem tudnék nyugodt szívvel maximum pontot adni.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/10

A történetbeli jelenben sok minden nem történt, de a múltbeli részében annál inkább. Bár általában bosszantani és untatni szokott, ha nem elég cselekményes egy sztori, ezt a novellát mégis könnyedén végigolvastam. Charlie – még ha nem is egyezik az én Charlie-mmal – háttere jól fel volt vázolva, érthető és követhető volt, hogy mit miért csinál. Hogy miért hívja oda a családot, ha bosszantja a jelenlétük, és miért tette Freddel azt, amit. Hiányérzetem nem maradt, szépen felépítetted, és a baljóslatú nyitott vég is tetszetős megoldás lett.

Helyesírás, stílus, forma: 10/9,5

Hibákat nem találtam (legalábbis említésre méltóakat nem), és a stílusod is tetszett, pedig az én földhözragadt gondolkodásommal ez így nem igazán az én világom. Erős hangulata volt a történetnek, néhol nekem kicsit sok is – bár ez szerintem csak a stíluskülönbségünk miatt lehet, mert én a ló túloldalán vagyok a túlzott földhözragadtságommal.

Összességében mennyire tetszett: 10/9,5

Nagyon tetszett. Elgondolkodtattál és elborzasztottál – ettől a történettől pont ezt vártam. És amit a legnagyobb pozitívumnak éreztem, az az, hogy nem éreztem, hogy Charlie fölött ítélkeznél, semmilyen értelemben. Csak leírtad, hogy mi történt, és hadd vonja le mindenki a saját kis tanulságait. Összességében pozitív csalódás volt a történet, köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Az Irigy


Tánc a Weasleykkel

Kedves Író!

Jöttem hozzád is a pontjaimmal, csapjunk is a lovak közé:

Kulcsok: 10/9,5

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 8 pont
Nos… itt meg Draco volt a főszereplő, nem a Weasleyk. Viszont itt kaptunk egy jó adagot a Weasley-légkörből is, úgyhogy csak két pontot vonok le.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Egyértelműen.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 10 pont
Nekem stimmelt a zene, az idézet és az esküvő is.

Szereplők: 10/5

Háááát… a szereplők nekem sem a nemüknek, sem a koruknak, sem a könyv szerinti önmaguknak sem igazán feleltek meg.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/7

A történeted kerek volt, jól felépített, eleje, közepe és vége, de ebből levon az, hogy nagyon sok klisét és kiszámítható fordulatot használsz. Pl. a Draco nevével viccelődés (hogy ő a sárkány) meglehetősen elcsépelt, és a gondok kb. maguktól oldódtak meg. Senki nem nézett rá csúnyán az esküvőn, senkinek sem voltak fenntartásai, pedig kedvenc mardekárosunk múltjával azért lett volna bőven okuk bizalmatlannak lenni vele.

Helyesírás, stílus, forma: 10/7

A helyesírás… Igen, ebből a szempontból akadtak figyelmetlenségek a sztoriban, egy bétáztatás erre is ráférne. Illetve a határozói igenevekkel bánhatnál kicsit szűkmarkúbban, és a páros szerveket is egyes számban illene írni. A stílus viszont ezektől eltekintve tetszett, gördülékeny volt és könnyen olvasható.

Összességében mennyire tetszett: 10/8

A hibák ellenére összességében mégis szerettem a történetet. Szerettem úgy is, hogy általában viszketést kapok az OOC-től, és a páros sem igazán volt ínyemre. Viszont itt tényleg éreztem a Weasley-összetartozást, és úgy a felétől sikerült tényleg belevonnod a történetbe.

Kellemes olvasmány volt, köszönöm szépen! :)

Üdv: Az Irigy


Csendes éj

Kedves Író!

Jöttem kritizálni és pontozni a történetedet, vágjunk is bele:

Kulcsok: 10/10

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 10 pont
Egyértelműen, csont nélkül. :)
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Ez is.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 10 pont
Mind a zene, mind a Karácsony hangsúlyos volt. És ha lehetne adni, ide járna egy plusz pont, hogy a dalnak még funkciója is volt a sztoriban.

Szereplők: 10/10

Ha akarnék, se tudnék belekötni. Mindenki önmaga volt, látszott a család összetartása, a dinamikája… Jó volt. És habár Harry itt is fontos szereplő volt, mégsem nyomta el a Weasleyket, akikről elvileg kellene szólnia a történeteknek ezen a kihíváson.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/8

Szépen fel volt építve, tetszett a történetvezetésed, plothole-t nem láttam, viszont a végkifejlet miatt nem igazán éreztem tökéletesnek.

Helyesírás, stílus, forma: 10/8

Helyesírási hiba nem sok volt, gondolom, az a kevés is csak figyelmetlenség. A stílusod gördülékeny, jól olvasható, követhető volt. Viszont a határozói igenevek nagyon sokan voltak, ahogy a páros szerveket te is következetesen többes számban írtad.

Összességében mennyire tetszett: 10/8,5

Tetszett, nagyon is. Csak a vége… Jaj… Bevallom, ezért haragszom rád, kedves Író! Annyira jól indult, jól felépítetted, de amikor megjelentek az ajándékok azzal, hogy alakítsák vissza őket… Szorítottam, hogy NE zongora legyen, hogy Ginny eljátszhassa a dalt, és ezzel kapcsolatot teremtsen Harryvel. Most csúnyát fogok mondani, és szégyellem is magam érte, mert ebben a mezőnyben ez az egyik legerősebb történet: de ez így klisés, ráadásul hatásvadász módon klisés. Persze, a Karácsony tényleg a hatásvadász klisék ünnepe, de ezt még novemberben olvastam, az ünnepi hangulat rásegítése nélkül, és így nem… nem. Ez csak a befejezésre vonatkozik, mert amúgy tényleg nagyon tetszett a sztori, szívesen olvastam.

Üdv: Az Irigy


Amitől vörös lett a Weasleyk haja

Kedves Író!

Hozzád is elérkeztem a kritikámmal, lássunk is neki:

Kulcsok: 10/8

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 7 pont
Harry volt a főszereplő, szóval ez csak fél siker.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Ez stimmelt.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 7 pont
A Karácsony hangsúlyos volt, a zene… fogjuk rá, az idézetet viszont nem igazán éreztem ideillőnek.

Szereplők: 10/7

Rendben voltak, de nem igazán tudtál újat mutatni velük kapcsolatban. Sem a Weasleykkel, sem a többi szereplővel. Sőt, Percyt jóformán paródiába hajlóan sarkítottad.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/6

A történet rettenetesen lassú volt, gyakorlatilag semmi nem történt azon kívül, hogy ide mentek, oda mentek a családdal. A cselekmény jóval kisebb terjedelmet kívánt volna, de így sok az üresjárat, és sok a felesleges infó, amit úgyis tudunk a könyvekből.

Helyesírás, stílus, forma: 10/5

Egybe-különírási hibák, vesszőhibák, figyelmetlenségi hibák, nehezen kibogozható mondatok… A stílusod jó lenne, csak húzod-vonod a történetet, mint a rétestésztát. Ezért a mondatért pedig külön ejnyebejnye:

„Lefelé kicsit lassított, majdnem fellökte az éppen akkor kitévedő Ginnyt, aki kócos hajjal, a szemét dörzsölve úgy festett, mint egy mugli boszorkány.”

Értem én, hogy azt akartad kifejezni, hogy úgy nézett ki, ahogy a muglik képzelik a boszorkányokat, de a HP világában a mugli boszorkány elég nagy paradoxon.

A mesebetétek hangulatosak – lennének, és a beleszövésük formailag rendben van, de…

Összességében mennyire tetszett: 10/5

…de ez jöjjön inkább a szubjektív részéhez. Nos, hogy mennyire tetszett… az eleje nagyon. Komolyan. Amikor belekezdtem a történetedbe, biztosra vettem, hogy kenterbe vered az összes többi versenytársadat, de aztán jött a csalódás.
A szereplőket újra bemutattad, mintha a könyvet nem is olvastuk volna – és ez önmagában nem is lett volna akkora probléma, de körülbelül ugyanazt tették, ugyanazt mondták, mint a könyvben is. Ez főleg Malfoyék felbukkanásakor volt szembetűnő.
A mesebetétek ötlete nagyon tetszett, imádtam, viszont a megvalósítás hagyott egy kis kívánnivalót maga után. Nagyon klisések voltak, a tanulságot nem szájba rágtad, hanem egyenesen letuszkoltad a torkomon. Persze, ha gyerekeknek írsz történetet, ez nem akkora baj (bár a tanmeséktől már akkor is viszketést kaptam), de a felnőttebb olvasókat már inkább zavarja. Azt megértem, hogy egy karácsonyi történet (pláne, ha kötelezően pozitív kicsengésű) ontja magából a család és a családi szeretet fontosságát, de ilyen mennyiségben – és főleg novemberben – nekem már egy kicsit sok.

Üdv: Az Irigy


A Weasley Varázsvicc Vállalat első hivatalos megbízása

Kedves Író!

Legvégül jöttem hozzád is az értékelésemmel:

Kulcsok: 10/9

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 8 pont
Hát… nekem egy picit elvitte Harry felé a történetet az eleje, ezért nem tudok nyugodt szívvel teljes pontot adni.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Igen.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 9 pont
Jók voltak. Bevallom, nem szeretek (és nem is tudok) zenei aláfestésre írni, de te nagyon jól felhasználtad a kapott zenédet. Az ünnephez pedig telitalálat lett. :) Az idézet viszont nem illett a képbe sajnos, abból kénytelen vagyok levonni egy pontot.

Szereplők: 10/7

Hát itt kicsit felemásan érzem magam. Mert Harryt és Charlie-t (na meg a random slash szálként felbukkanó Dracót) enyhén szólva furcsálltam, de az ikrek és Dumbledore ténykedését nagyon szerettem a történetben.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/7

A felemásság itt is bennem van. A Harry/Charlie románc nagyon nincs sem felépítve, sem alátámasztva, se kifejtve. Őszintén szólva nem is értem, miért kellett bele, amikor az ikrek szervezkedésével kapcsolatos részek simán elvitték volna a hátukon a sztorit, anélkül, hogy hiányos maradt volna. Sőt, tovább megyek, semmilyen szerelmi szál nem kellett volna bele, sem slash, sem hetero.
Viszont amikor elértél a bál részéhez a sztoriban, ott sikerült megfognod engem. Rengeteg nagyon kreatív, vicces és cseppet sem sablonos ötleted volt, amit nagyon jólesett olvasni. Erre kellett volna jobban ráerősíteni, és simán taroltál volna!
Emellett a szálak nem igazán simultak össze, ettől kicsit szétesős lett a sztori.

Helyesírás, stílus, forma: 10/6

Olvasmányos volt, követhető – de nekem szemmel láthatóan kapkodós, és bizony becsúszott pár hiba is. Persze, tudom, hogy pótsztori volt, és ebben az esetben megbocsátható a dolog, de a többiekkel szemben nem lenne fair, ha ezeket figyelmen kívül hagynám. Mindenesetre nem ártott volna neki még egy átolvasás, és pár napig „érnie” kellett volna – de mint mondtam, pótsztorinál ez érthető.

Összességében mennyire tetszett: 10/7

Hát… Mivel tudom, hogy ez a pótsztori, azt mondom, hogy jó sztori lett – de ha nem tudnám, akkor inkább mondanám erős közepesnek.
A kettősség ennél a szempontnál is közrejátszik. A Harry/Charlie szál nagyon nem jött át, az csak odavetett lett, mintha pusztán helykitöltés lett volna a célja, az ikrek akcióba lépése viszont telitalálat volt. A fülkék működése pláne ötletesre sikerült, ezért jár egy nagy plusz pont. Illetve azért is, hogy a humorral nagyon jól bántál a sztoriban. Nem lett harsány, nem vágta haza a hangulatot – ami egy Halloween témájú írásnál nagy hiba lett volna -, de mégis benne volt, ami nagyon kellett a csapathoz is és az ikrekhez is.
Tudom, ez már eléggé túlmegy a kritikusi hatáskörön, de arra kérlek, írd át ezt a sztorit: vedd ki a szerelmi szálat belőle – mert a romantikus szálak csak opcionálisak egy történetben, és ebbe pont nem kell –, és tegyél bele még több WVV-sziporkát!

Üdv: Az Irigy


Farkas és bárány

Kedves Író!

Íme, az én pontjaim neked:

Kulcsok: 10/9,5

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 8 pont
Weasleynek Weasleyk voltak, de mivel new gen, nem adnék nyugodt szívvel maximum pontot. A new gen mindig könnyített pálya, hiszen azokat a karaktereket mindenki úgy írja, ahogy szeretnék, így OOC-t is nehéz belőlük, legalábbis nehezebb, mint a régiekkel.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Abszolút. Ahogy írtad, a „csak szerelmi bánat” is bánat, és örülök, hogy nem akartad „mesterségesen” még depisebbé tenni a sztorit.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 10 pont
Nekem mindkettő a helyén volt.

Szereplők: 10/10

Mind az új generációs, mind a régi szereplők a helyükön voltak, tetszik, hogy mindenki örökölt valamit az őseitől. Rendben is voltak, nem is sablonosan adtad át őket. Nekem tetszett.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/9

Az eleje nagyon jó volt, viszont a vége felé kicsit kezdett kapkodóssá válni, a legvégét pedig többször is újra kellett olvasnom, hogy megértsem. Igen-igen, sikerült leszűrnöm, hogy végül ketten összejöttek, és hosszú, boldog házasság után került pont az életük történetére, de egy picit talán nem ártott volna konkretizálni. Mindenesetre a „nagyon jó” csak a „határozottan jó” szintre esett vissza, így egy pontocskát vonok összesen.

Helyesírás, stílus, forma: 10/9

Találhatók benne elírások és vesszőhibák, nem ártana neki még egy átolvasás. A stílus viszont gördülékeny, könnyen olvasható, kiforrott.

Összességében mennyire tetszett: 10/9

Összességében nagyon tetszett. Szép munka, gratulálok!

Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Az Irigy


Sorsforduló(k)

Kedves Író!

Jövök neked is a kritikámmal.

Kulcsok: 10/8,5

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 10 pont
Itt egyértelműen a Weasleyk voltak a középpontban.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Igen, végül is pozitív történet volt.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 6 pont
A születésnap többször és többféleképpen is megjelent, viszont a zenét nem igazán tudtam összeegyeztetni a szöveggel.

Szereplők: 10/7

Hümm… itt bajban voltam. Igazából senki sem volt kirívóan OOC, viszont a karakterábrázolásod nem ad semmivel többet, mint amit a könyvekben olvashattunk. Illetve Fleur nem volt nekem önmaga, amikor Ollivandert arcon csókolta. Oké, ő tényleg ilyen, túl közvetlen, meg minden, de random eladóval szemben…?

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/4

A cselekmény nekem még novellánként is kapkodós volt, a novellák összhatása pedig meglehetősen összecsapott. Plothole nem volt benne – de őszintén megmondom, cselekmény sem sok.

Helyesírás, stílus, forma: 10/5

Sok szóismétlésed és helyesírási hibád, nem ártott volna a történetnek egy bétáztatás. A stílusod kicsit kapkodó, nem ártott volna több leírás, hangulatkeltő elem a sztorikba. A novellafüzér-forma még tetszene is, de nekem így együtt nem volt kerek az egész. Illetve a lezárás nagyon hiányzott a végéről, bennem erős hiányérzetet hagyott maga után.

Összességében mennyire tetszett: 10/4

Azt kell mondjam, nem túlzottan. Az ötlet jó volt, és akadtak benne határozottan jó részletek, például a „mitől repül a repülő” megemlítése, ill. az, hogy a Hermionés novella végén nem rángattad elő a „Pont ezt a gyűrűt néztem ki magamnak!” klisét. Látszik, hogy van tehetséged, de a stílusod erősen csiszolgatni kell. Javaslom, hogy olvass és írj sokat, a fantáziád megvan, csak a gyakorlat hiányzik.

Üdv: Az Irigy


Örökké együtt

Kedves Író!

Jövök hozzád is kritizálni, nem is húzom az időt.

Kulcsok: 10/10

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 10 pont
Igen.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Szintén.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 10 pont
Ezek is a helyén voltak.

Szereplők: 10/7

Nagyjából rendben voltak, de itt sem éreztem, hogy bármi pluszt adtál volna hozzájuk.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/5

Végül is kerek volt és lezárt, de nekem elég sietősnek tűnt az egész. Mintha nem fordítottál volna rá elég időt és figyelmet. És azt hiszem, ez is a kidolgozottsághoz tartozik, de a szereplők, főleg a POV szereplő George motivációit sem sikerült átadnod.

Helyesírás, stílus, forma: 10/4

Sok helyesírási hibád volt, ezek közül a legtöbb vesszőhiba, nem ártott volna a történetnek egy béta. A stílusod darabos, túl száraz, nem ártana valamivel kevésbé tényszerűen –juj, de nem szeretem ezt a kifejezést –, irodalmibban fogalmaznod.
És most jön az ejnyebejnye: prológust és epilógust NE! Ne írj, csak ha nagyon muszáj. Ennél a történetnél például sokkal jobban járnál, ha mindkettőt egyszerűen törölnéd. Mondom is, hogy miért.
A prológusod nem jó, mert olyan tényeket közölsz, amit az olvasó már úgyis tud. Ezzel nem hozod közelebb a történetet, és a hangulatot is inkább csak tönkreteszed.
Az epilógusod szintén nem jó, felsorolásszerű, ami egy film vagy egy sorozat után talán működőképes, de egy irodalmi szövegben semmiképp.
Emellett a szövegben befigyelt egy csúnya cselédlány-effektus is:

„- Indulok a választásokon. Lassan kezdődik a kampány, két hónap és úgy miniszter lesz. Rufus Scrimgeour halála után a jobbkeze, Tom Collins kezébe hullt a hatalom, mint ahogy azt tudod. Nem annyira rossz miniszter, de sok volt a helytelen döntése. Nem fajsúlyosak, nem dőlt össze a rendszer, de attól még helytelenek voltak a döntések.”

Olyat ne adj a szereplő szájába, amit mindkét beszélgető fél ismer. Ha muszáj valahogy közölnöd, akkor oldd meg narrációban.

Összességében mennyire tetszett: 10/5

Az ötlet jó volt. Nagyon jó. A történet mégis felemás érzéseket hagyott bennem. A tényt, hogy George nem bírja elviselni az életet Fred nélkül, simán elképzelhetőnek tartom, de – talán csak a túl száraz fogalmazás miatt – nekem nem jött át a folyamat, hogy miért választja inkább ő is a halált.
Javaslom, hogy ezt írd inkább újra – részletesebben, több lelki folyamattal, leírásokkal és hangulattal –, mert amúgy az ötlet még mindig bejön, és szívesen olvasnám kifejtve.

Üdv: Az Irigy


Ginny ajándéka


Kedves Író!

A Te pontozásodhoz is elértem, lássuk a medvét:

Kulcsok: 10/8,5

Ezt a pontszámot az alábbi szempontok átlagolásával és kerekítésével hoztam ki:

Megfelelt-e a kihívás témájának? 10 pont
Igen.
Megfelelt a csapatnak? 10 pont
Hát… igen, végül is igen.
Mennyire voltak hangsúlyosak a kulcsok? 6 pont
Hát a szilveszter végül is ott volt, de a zenét nem igazán tudtam összeegyeztetni vele. Igaz, adtál „szerepet” is a dalnak a történetben, de ez a megoldás rettentően erőltetett volt.

Szereplők: 10/6

Ginny elég vérszegényre sikeredett, és néhol nem viselkedett túl logikusan, a többiek viszont nagyjából rendben voltak – bár te sem adtál sok újat a karakterekhez.

A történet cselekménye és kidolgozottsága: 10/5

Hajaj… Itt kezdődnek a problémák. Cselekmény, mint olyan, nem igazán volt, nem tartott semerre a sztori. Konfliktus nem volt benne, már ha nem számítjuk az álmot (erre kitérek nemsokára bővebben), illetve Ginny megalapozatlan félelmét azzal kapcsolatban, hogy Molly mit szól a terhessége híréhez.
De akkor kezdem az álommal: nem jó így kezdeni egy sztorit. Mert elindítasz egy cselekményt, az olvasó belehelyezi magát a történetbe – aztán kiderül, hogy az egész addigi rész teljesen irreleváns volt. Még ha lett volna az álomnak valami funkciója, akkor sem túl szerencsés ötlet így kezdeni – a klisés kezdések egyik top helyezettje a „főszereplő álmodik” –, bár azt még ki lehetett volna hozni úgy, hogy jó legyen… Így viszont – már megint csúnyát mondok – csak az olvasó idejét pazaroltad.
A történet többi része némileg összecsapott, és nem túl kreatív. Persze, a Weasley családból kinézem, hogy szilveszter estéken nosztalgiáznak és sztorizgatnak, de az előadott sztorikat egy kivétellel mind olvastuk a könyvben. Kivéve Molly és Arthur összejövését, ami… nem, nem igazán tetszett, de én mégis IC-nek találtam. Hiszen Ginny is végig reménytelenül szerelmes volt Harryben, de azért csomó más fiúval is járt. Szóval igen, talán Molly is így cselekedett, bár ez nem tette szimpatikusabbá a szereplőt.
Azt meg végképp nem értem, hogy miért ne örülne Molly az unoka érkezésének? Elvégre a lánya felnőtt, férjnél van, révbe ért… akkor hol a probléma?

Helyesírás, stílus, forma: 10/5

Akadtak elírások és egyéb hibák, de helyesírásilag annyira nem volt vészes. A stílus viszont nagyon kiforratlan, darabos, még a kohézión dolgozni kellene.

Összességében mennyire tetszett: 10/3

Nem nagyon. Kapkodós volt, összeszedetlen, nem láttam az események célját, ráadásul az álommal kezdés csak rontott a helyzeten. A hangulat amúgy rendben lett volna, csak valami stabil váz és keret kellene a történetnek, és sok gyakorlás, hogy gördülékenyebben menjen.

Üdv: Az Irigy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése